خواص گیاه کبر یا کمرگل Capparis spinose

0 6,640

مجله اینترنتی دلخوشی : گیاه کبر (کمرگل) خواص شگفت انگیزی دارد. این گیاه طعم خوشمزه ای دارد و در مناطق مدیترانه ای رشد می کند. از گیاه کبر در بسیاری از غذاهای مدیترانه ای استفاده می شوند. گیاه کبر حاوی مقادیر زیادی “ویتامین A“، “ویتامین K“، “ویتامین E“، “ویتامین B12“، فیبر و نیاسین است. همچنین مواد مغذی موجود در کبر در بهبود به طور موثر عفونت، اختلالات گوارشی، سرطان، دیابت و … مؤثر می باشد. میزان متابولیسم فرد را بهبود می بخشد و از سیستم گوارش محافظت می کند. در این مقاله درباره مزایای گیاه کبر برای پوست، مو و سلامتی صحبت خواهیم کرد.

 گیاه کبر، گیاه کمرگل

فواید گیاه کبر برای سلامتی :

۱) سیستم ایمنی را قوی می کند :

گیاه کبر دارای ویتامین های مفید و آنتی اکسیدان هایی می باشد که برای ایجاد سیستم ایمنی قوی و سالم در بدن مؤثر است. همچنین این گیاه بدن را در برای بیماری ها و باکتری ها مقاوم می سازد.

۲) برای چشم مفید است :

گیاه کبر برای چشم بسیار مفید است. این گیاه سرشار از “ویتامین A” می باشد و به سلامت چشم کمک می کند، همچنین در بهبود بیماری های چشم و سرطان های مرتبط با چشم مؤثر می باشد.

۳) به سلامت استخوان ها کمک می کند :

گیاه کبر تراکم استخوان ها را افزایش می دهد. “ویتامین K” موجود در این گیاه، بیماری های مرتبط با استخوان مانند پوکی استخوان، آرتروز و غیره را کاهش می دهد که این بیماری ها به دلیل کاهش تراکم استخوان در بدن ایجاد می شوند.

۴) مانع از لخته شدن خون می شود :

گیاه کبر بدن را در برابر لخته شدن خون کنترل و محافظت می کند. همچنین “ویتامین K” موجود در این گیاه از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

۵) کمک به داشتن انرژی و انعطاف پذیری :

این گیاه حاوی مقادیر زیادی “ویتامین B12” می باشد که به افزایش انرژی و شادابی و انعطاف پذیری فرد کمک می کند.

۶) به هضم غذا کمک می کند :

گیاه کبر سرشار از فیبر می باشد که به کنترل وزن و هضم غذا کمک می کند. این گیاه به درمان یبوست نیز کمک می کند.

۷) کم چرب و کم کالری است :

یک فنجان گیاه کبر فقط ۲ و ۰٫۳ گرم کالری دارد. با خوردن این گیاه، میل و اشتیاق شما برای خوردن غذاهای پرکالری کمتر می شود.

۸) در درمان بیماری های معده مؤثر است :

گیاه کبر در درمان مشکلات معده مانند سرفه، درد، نفخ و غیره بسیار مفید هستند.

۹) برای پوست مفید است :

گیاه کبر برای سلامت پوست مفید می باشد. گیاه کبر رطوبت پوست شما را تأمین می کند و خشکی و سایر مشکلات مربوط به خشکی پوست را بهبود می بخشد.

۱۰) دارای خواص ضد پیری است :

گیاه کبر دارای آنتی اکسیدان های قوی می باشد که از علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ظریف و ریزش پوست جلوگیری می کنند. این آنتی اکسیدان ها، عناصر مضر و سموم را از بدن خارج کرده و از بروز اختلالات پوستی جلوگیری می کنند.

۱۱) برای تقویت مو مفید است :

ویتامین B و آهن موجود در گیاه کبر آن را به یکی از بهترین گیاهان برای رشد مو و  جلوگیری از ریزش مو تبدیل می کند. ویتامین B برای جریان کافی خون در پوست سر بسیار ضروری است و باعث می شود ریشه های مو، تارهای مو و پوست سر قوی، سالم و براق شده و به خوبی تغذیه شوند.

۱۲) از سرطان و بیماری های پوستی جلوگیری می کند :

فلاونوئیدهای مفید موجود در گیاه کبر مانند “روتین” و “کورستین” باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست می شوند. همچنین گیاه کبر منبع خوبی از ویتامین E می باشد و اختلالات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و غیره را بهبود می بخشد.

۱۳) موجب استحکام و سلامت دندان ها می شود :

گیاه کبر یک منبع عالی از مواد معدنی مختلف مانند آهن، مس، کلسیم و سدیم می باشد. کلسیم برای حفظ تراکم استخوان ها و دندان ها در بدن بسیار مفید است. مصرف گیاه کبر دندان های شما را قوی و سالم نگه می دارد و مشکلات مربوط به پوسیدگی دندان، دندان های شکسته و شکننده، ساییدگی و سایر مشکلات دندان را بهبود می بخشد و یا از این مشکلات جلوگیری می کند.

۱۴) دیابت را کنترل می کند :

گیاه کبر مقادیر قابل توجهی مواد ضد دیابتی دارد که به حفظ و کنترل سطح قند خون کمک می کند. اگر از داروهایی برای درمان دیابت استفاده می کنید، باید ازمصرف گیاه کبر اجتناب کنید زیرا اینگونه داروها و همچنین گیاه کبر، هر دو موجب کاهش سطح قند خون می شوند و مصرف هر دو آن ها با هم می تواند باعث مشکلات بیشتری شود.

ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی

منبع: tophealthremedies.com

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.