۷ ترفند موثر برای حفظ رژیم غذایی در مهمانی و رستوران!

0 519

مجله اینترنتی دلخوشی: هنگامی که شما رژیم غذایی و تمرینات خود را به طور منظم و موفق دنبال می کنید، به هیچ عنوان دوست ندارید که رژیم غذایی تان شکسته شود و برنامه رژیم غذایی تان به هم بخورد. اما وقتی که از طرف دوستان نزدیک یا فامیل ها برای صرف غذا به میهمانی دعوت می شوید، رد کردن دعوت آنها سخت هست و گاهی مجبورید برای صرف غذا به منزل آنها یا رستوران بروید. در این وضعیت سوالی که برایتان مطرح می شود این است که، حقیقتا چطور می توان وقتی در مهمانی هستید رژیم غذایی خود را حفظ کنید؟ با کمی دقت در انتخاب غذایی که در مهمانی می خورید، می توانید تعهداتی که برای رژیم غذایی تان در نظر گرفته اید را حفظ کنید.

غذاهای کم کالری، کاهش وزن

در این مقاله روش هایی را برای جلوگیری از شکسته شدن رژیم غذایی در مهمانی و رستوران به شما آموزش خواهیم داد.

۱- قبل از اینکه خانه را ترک کنید مقداری میوه بخورید

یک راز بزرگ برای جلوگیری از خوردن کالری های زیاد ناخواسته در مهمانی و رستوران، خوردن مقداری میوه درست قبل از رفتن به مهمانی است.

غذاهای کم کالری، کاهش وزن

میوه های با فیبر بالا، مثل سیب، پرتقال و میوه هایی از این قبیل، کمک می کند تا احساس گرسنگی شما برطرف شود. به خاطر داشته باشید که شخص گرسنه موقع سفارش، غذاهای پرکالری و خطرناکی را انتخاب می کند. در رژیم غذایی لاغری خود حتما مصرف مناسب میوه ها را در نظر بگیرید.

۲- نوشابه های گازدار را با آب جایگزین کنید

هنگامی که بیرون از خانه غذا می خورید، اجازه دهید تا نوشیدنی مورد علاقه تان، آب آشامیدنی باشد. می توانید آب آشامیدنی را به همراه کمی لیمو سفارش دهید تا طعم دار باشد.

 

غذاهای کم کالری، کاهش وزن

 سفارش دادن نوشیدنی های الکلی و گازدار، به معنی دریافت قند و کالری های غیرضروری است. خوردن این نوشیدنی ها مثل خوردن تنقلات اضافی است. اگر تمایل داشته باشید می توانید به جای آب، چای سبز سفارش دهید. چای سبز دارای خواص بسیار زیادی است و یک نوشیدنی کاملا سالم است.

۳- آهسته غذا بخورید

خوردن غذا به آرامی لذت ببرید، کم کم غذا بخورید و لقمه ها را با فاصله در دهان خود بگذارید. جویدن مقدار کمی غذا، از احساس گرسنگی و داشتن معده خالی، جلوگیری می کند و کمک می کند تا رژیم غذایی تان در همان مسیر تعیین شده همیشگی ادامه پیدا کند.

 

غذاهای کم کالری، کاهش وزن

از  به جای اینکه چاشنی های مختلف را سر میز تست کنید، از گفت و گو و صحبت با بقیه لذت ببرید و با این کار خود را مشغول کنید. وقتی لقمه ای داخل دهانتان می گذارید، قاشق را زمین بگذارید. وقتی جویدن و بلعیدن غذا به طور کامل تمام شد، مجددا قاشق را بردارید و به خوردن غذا ادامه دهید.

۴- سس سالاد خود را چک کنید

حقیقت معروفی که همه می دانیم، خوردن سالاد بهترین روش برای تنظیم میزان کالری دریافتی به بدن، موقع غذا خوردن در بیرون خانه است. بااین وجود اگر مراقب سس سالاد انتخابی خود نباشید، خوردن سالاد نه تنها جواب نمی دهد بلکه نتیجه ای عکس خواهد داشت.

 

غذاهای کم کالری، کاهش وزن

ترجیحا سالاد خود را با سس سرکه یا نمک و فلفل بخورید. البته برای سس روی سالاد می توانید انتخاب های متنوعی داشته باشید، به هر حال سس های به همراه روغن زیتون را به جای سس های خامه ای انتخاب کنید. برای اینکه از دریافت کالری اضافی جلوگیری کنید، از خوردن سالاد پاستا یا سالاد ماکارونی خودداری کنید. فقط سالاد سبزیجات تازه را انتخاب کنید.

۵- از خوردن تنقلات و میان وعده هایی جانبی خودداری کنید

چیزهایی مانند چیپس، سبد نان های رول شده با کره و پنیر، و خوراکی هایی از این قبیل که قبل از آماده شدن غذای اصلی، روی میز برا ی شما ارائه می شود، باعث می شود که میزان کالری اضافی دریافت کنید و رژیم غذایی خود را بشکنید حتی قبل از اینکه خوردن غذای اصلی را شروع کنید.

 

غذاهای کم کالری، کاهش وزن

می توانید به جای این خوراکی ها، درخواست یک بشقاب سالاد کنید یا خیلی ساده از گارسون بخواهید تا این خوراکی های وسوسه انگیز را از روی میز شما جمع کند.

۶- خوراکی های اضافی را تغییر دهید

اگر می خواهید تا رژیم غذایی تان موفق باشد، اسنک، سیب زمینی سرخ کرده پرکالری، پنیر یا خامه اضافی، و موارد این چنینی که جزو خوراکی های اضافی در وعده غذایی محسوب می شوند، را فراموش کنید.

 

غذاهای کم کالری، کاهش وزن

سعی کنید به جای آنها انتخاب های کم کالری مثل سبزیجات بخارپز، میوه های تازه و غیره،  داشته باشید. می توانید سیب زمینی آب پز، پخته و بوداده بدون کره، خامه و پنیر را انتخاب کنید. می توانید آن را داخل سس سالسا بزنید و از خوردن آن لذت ببرید.

۷- از خوردن دسرخودداری کنید

به همان اندازه که ممکن است دسرها وسوسه انگیز باشند، شما نیز باید به همان مقدار برای نخوردن آنها تلاش کنید. گفتن “نه” به دسرهای جذاب خیلی سخت است، اما این “نه” را به دسرها بگویید.

 

غذاهای کم کالری، کاهش وزن

می توانید به جای دسرهای پرکالری، مقداری میوه سفارش دهید. مطمئن هستیم که این انتخاب سختی است، ولی رضایتی که از خود برای پایبندی روی قول خود در حفظ رژیم غذایی دارید، ارزش آن را دارد.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.