ترفندهای موثر برای کاهش وزن در یک هفته!

0 119

مجله اینترنتی دلخوشی: آیا شما هم با اضافه وزن خود مشکل دارید و دوست دارید تا خیلی سریع وزن کم کنید؟ بر خلاف تصور شما، کاهش وزن آنقدرها هم سخت و دست نیافتنی نیست. اگر برای کاهش وزن تصمیم قاطع بگیرید و به صورت پی درپی به رژیم غذایی مناسب، ادامه دهید، بدون شک پس از مدت زمان کوتاه اثرات حیرت انگیزی را در اندام خود خواهید دید. فقط بااراده باشید و در میانه راه مایوس و ناامید نشوید. این را بدانید که شما سزاوار اندامی زیبا هستید. دراینجا نکاتی را برای شما عنوان خواهیم کرد که در کاهش وزن بسیار موثر هستند.

برنامه غذایی،رژیم لاغری

۱- آب زیاد بنوشید.

نوشیدن آب، باعث تنظیم سوخت و ساز بدن می شود و به کاهش وزن کمک می کند.قبل و بعد از وعده غذایی تان ۱ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب به شما کمک می کند تا احساس سیری کنید و در نتیجه کمتر غذا بخورید. همچنین سعی کنید قبل از اینکه احساس تشنگی کنید، آب بنوشید.

۲- صبحانه مغذی بخورید.

کاهش وزن در یک هفته به این معنا نیست که خود را از مواد مورد نیاز بدن تان محروم کنید. البته به آن معنا هم نیست که صبحانه گوشت بخورید. صبحانه باید شامل، لبنیات، غلات و غذاهای دارای کلسیم باشد. این وعده غذایی، خود به تنهایی تاثیر زیادی بر سلامت شما می گذارد. بنابراین سعی کنید حتی یک روز هم آن را جا نیاندازید.

۳- مقدار غذای مصرفی در هر وعده را کم کنید.

یکی از روش های مهم در کاهش وزن ، کم کردن مقدار غذای مصرفی در هر وعده غذایی است. سایز ظرفی که در آن غذای خود را سرو می کنید، به سایز کوچکتر تغییر دهید. سعی کنید گوشت، سبزیجات و غذاهای دارای فیبر را جایگزین برنج و سیب زمینی و غذاهای کربوهیدرات دار کنید. نگران مصرف گوشت نباشید، چون اگر به اندازه مصرف شود، باعث چاقی نمی شود. همچنین مقدار و تعداد میان وعده های خود را کاهش دهید.

۴- ورزش کنید.

تنها با ۳۰ دقیقه ورزش موثر روزانه، وزن خود را کاهش دهید. ورزش کردن قبل از صبحانه، متابولیسم بدن را افزایش داده و موجب بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شود. از دیگر فواید ورزش کردن، می توان به درمان افسردگی و استرس، خواب راحت، بهبود روابط جنسی، افزایش انرژی و طول عمر و مبارزه با بیماریها، اشاره کرد.

۵- پروتئین بخورید.

با خوردن مواد غذایی دارای پروتئین، برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. بنابراین سعی کنید در رژیم غذایی خود حتما از مواد غذایی پروتئین دار استفاده کنید. سعی کنید در رژیم غذایی تان پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنید.

۶- خواب منظم و کافی داشته باشید.

مطالعات نشان می دهد که خواب کمتر از ۵ ساعت در شبانه روز باعث افزایش وزن می شود. در حالی که ۷ تا ۸ ساعت خواب، زمینه ای برای کاهش وزن را ایجاد می کند. خواب ناکافی باعث افزایش غلظت هورمون گرلین در ابتدای صبح می شود. این هورمون در معده تولید شده و باعث کاهش انرژی بدن و احساس گرسنگی در صبح می شود که نتیجه آن افزایش نیاز به دریافت غذا است.

با رعایت این نکات مهم و کلیدی در عادات زندگی روزمره خود، به طور قطع می توانید در عرض مدت زمان کوتاهی، مقدار قابل توجهی وزن کم کنید. پس از همین امروز شروع کنید.

: امتیاز کاربران
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.